نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، بمب‌گذاري اخير در عراق و كشته شدن تعدادي از مردم و شيعيان اين كشور را به شدت محكوم كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر يزد، خواهان خروج نيروهاي اشغالگر از اين كشور شد.

وي، تصويب قانون اساسي و انتخابات اخير در عراق را يادآور شد و اين دو رويداد را پيروزي بزرگ براي ملت عراق دانست كه موجب مايوس شدن دشمنانشان شده است.

وي اظهاراميدواري كرد:مردم عراق با وفاداري و پيروي از مرجعيت خود، مشكلاتشان را حل كنند و با خروج نيروهاي اشغالگر، بتواند آرامش خود را به دست آورند.

صدوقي در بخشي از سخنانش مساله كشف حجاب در دوره رضاخان را يادآور شد و گفت:درآن زمان، چه بسا مادران و خواهران ديني، خون دل خوردند و حجاب خود را در آن شرايط حفظ نمودند.

وي بر توجه بيشتر خواهران به حفظ حجاب تاكيد كرد و افزود: براي جمهوري اسلامي كه هزاران شهيد تقديم انقلاب كرده‌است پسنديده‌نيست كه‌افرادي در كوچه، بازار و دانشگاه به مساله حجاب، توجهي نداشته باشند.

وي نقش آموزش و پرورش، دانشگاهها و والدين را در توجه به اين امر مهم، اساسي توصيف كرد.

امام جمعه يزد دربخش ديگري از خطبه‌هاي نماز، خواهان رفع مشكلات مردم اين استان در زمينه كمبود و قطع گاز در فصل زمستان شد.

وي با بيان اينكه مشكل كمبود گاز، بايد در سطح وزارتخانه مربوطه حل شود افزود: نبايد، به بهانه اينكه يزد، آخر خط انتقال گاز قرار دارد، گاز آن قطع شود.

وي از كندي حركت خط دوم طرح انتقال گاز به اين استان انتقاد كرد و خواهان تسريع در اجراي اين طرح شد.

امام جمعه يزد، همچنين با اشاره به قيام مردم و روحانيت قم در ‪ ۱۹‬دي سال ‪ ،۱۳۵۶‬ياد و خاطره شهداي اين حادثه و همچنين زايران خانه خدا را كه در سال ‪ ۱۳۶۶‬در مكه به شهادت رسيدند گرامي داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا